Marketing w turystyce

Branża turystyczna jest jedną z najbardziej istotnych branż w Polsce i na świecie. Jej rozwój na przestrzeni lat jest ogromny. Duża konkurencja sprawia, że marketing stał się w niej nie tyle ważny, co bezwzględnie konieczny.

Choć wielu właścicieli atrakcji turystycznych początkowo broniło się przed marketingiem internetowym – dziś wiedzą, że to obecnie najlepsza i najtańsza droga dotarcia do potencjalnego turysty.

Mając okazję świadczyć usługi marketingowe dla branży turystycznej już od blisko 10 lat, śmiało możemy przyznać, że jest to branża barwna, ale i wymagająca. W poniższym artykule przedstawimy kilka koncepcji marketingu z nakierowaniem na usługi turystyczne. Podpowiemy jakie są obecnie panujące trendy i dlaczego warto jest stosować.

Czym jest marketing w turystyce?

Marketing to nic innego jak sposób dotarcia do potencjalnego klienta – w tym wypadku turysty, kierując się jego preferencjami i zainteresowaniami. Cele marketingowe mogą być różne, mogą opierać się na budowaniu wizerunku marki, zwiększeniu swojej widoczności w sieci oraz pozyskiwaniu klientów, przy czym żaden z podanych wyżej celów nie wyklucza drugiego.

Budowa wizerunku marki

Budowa wizerunku to cel marketingowy skierowany głównie dla nowych firm, zakładając, że firmy, które istnieją na rynku już kilka lat mają lekcję wizerunkową wzorowo odrobioną. To jak widzą nas potencjalni klienci ma ogromne przełożenie na to czy zechcą nas odwiedzić. Klienci zdecydowanie częściej korzystają z usług, które dobrze znają, warto więc zainwestować zarówno czas, jak i pieniądze w branding, aby stworzyć odpowiednie podstawy do dalszego rozwoju firmy.

Zwiększenie widoczności w sieci

Jeżeli przebrnęliśmy już przez pierwszy etap, od razu powinniśmy rozpocząć kolejny czyli sprawić, aby klienci mieli okazję nas dotrzeć i poznać. Nawet najlepiej przygotowany branding niewiele będzie wart, gdy nie dotrzemy do większej społeczności.

Skupmy się na konkretach, bo właśnie tak lubimy najbardziej. Aby zwiększyć naszą widoczność w sieci – poza prowadzeniem social media, należy koniecznie uruchomić stronę internetową i zająć się jej pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google. Co należy zrobić żeby to się udało? Prócz skrojonej na miarę strony www oraz dobrze przygotowanej oferty, konieczne jest prowadzenie firmowego bloga na którym zamieszczać będziecie artykuły przygotowane pod kątem SEO.

Tego typu artykuły dają nam możliwość zauważenia nas przez Google jako stronę, które stale jest aktywna i zamieszcza wartościowe treści oraz pozycjonowanie się pod odpowiednie słowa kluczowe.

Pozyskiwanie klientów

Ostatni cel marketingowy jaki dziś przedstawimy to ten, który najbardziej interesuje właścicieli firm – pozyskiwanie klientów. Aby był on skuteczny, koniecznie należy przejść przez pierwsze etapy. Dotarcie do klienta nie będzie dawało zadowalającego efektu, jeśli nasza firma nie będzie wyglądać atrakcyjnie.

Jak pozyskać klienta? Sposobów jest wiele, z doświadczenia jednak wiemy, że najskuteczniejszym sposobem jest prowadzenie kampanii Facebook Ads. Porównując cenę do wyników, jest to również najtańszy sposób. Tutaj wielu z Was mogłoby poczuć oburzenie. Wielokrotnie spotkaliśmy się z opinią, że reklamy w social media to stara pieniędzy – i rzeczywiście tak jest, jeśli przeprowadza się to w sposób nieumiejętny. Najgorszy z możliwych scenariuszy to kliknięcie przycisku „Promuj post” i oczekiwanie na zadowalające wyniki.

Facebook Ads daj nam możliwość dotarcia do konkretnej, sprecyzowanej grupy docelowej – biorąc pod uwagę wiek, płeć, lokalizację oraz osobiste zainteresowania czy preferencje. Tylko dobrze zaplanowana i przeprowadzona kampania daje naprawdę dobre wyniki i wysoką konwersję. Nie jest to jednak takie proste dla osoby bez doświadczenia w tym zakresie. Warto więc poprosić o pomoc specjalistę, z pewnością zaoszczędzi to wiele pieniędzy, a wyniki takich działań będą satyskacjonujące.

Plansza informacyjna PFR sm

Konsola diagnostyczna Joomla!

Sesja

Informacje o wydajności

Użycie pamięci

Zapytania do bazy danych